Vimeo eller Youtube

Vi ved at Google er verdens største søgemaskine, men ved du hvilken der kommer på andenpladsen? Det er YouTube.

Sådan bruger du film

FACEBOOK: Her kan du lave næsten alle former for film og video. Det er en lidt ældre målgruppe, som gerne ser både korte og lange formater

INSTAGRAM: Her er det de korte og hurtige formater i både historier og Stories. GIF, animationer og boomerang egner sig også godt her. Hurtigt og livligt.

YOUTUBE: Containeren der kan holde alle jeres film. Men sørg for at lave afspilningslister, så folk kan finde det relevante indhold nemt.

HJEMMESIDE: Film der kort og præcist fortæller om virksomheden og produkter. Corporate film med informationer. Flere typer af reklamefilm.

LINKEDIN: Her skal informationsniveauet været højt. Selv om der er kommet et feed, så må man ikke lægge “kattevideoer” op. Hold dig fra talking heads, men lav film med høj produktionsværdi.

Du kan også følge med på Youtube- eller Vimeokanalen. Der ligger også en masse gammelt materiale og sjove klip. Du kan abbonerer på kanalen og få notifikationer, når der kommer nye film.

https://www.youtube.com/channel/UCKF-FtN037qnhQTk5glGfxA