CASE: Charlottenlund Travbane, Sport & Underholdning.
Charlottenlund Travbane
Charlottenlund Travbane manglede indhold og styring af deres digitale kanaler. Der var faldende besøgstal på banen og manglende relevant indhold på de digitale kanaler. En del af forklaringen var helt simpel, man gav ikke kommunikation og marketing nok opmærksomhed. Der blev lavet for få opslag, og alt for lidt kommunikation om Charlottenlund Travbane . Kun hjemmesiden fik opdateringer, og det var kun sportsnyheder.
Video blev løsningen. Og det der begyndte, som én lang kampagne for at få flere besøgende i det digitale univers, udmøntede sig også i flere fysiske besøgende. Det, på trods af coronaudbrud og følgende publikumsrestriktioner. I starten af nedlukningen blev især Facebook brugt offensivt i forhold til at holde alle omkring sporten opdaterede. Direktøren for Charlottenlund Travbane havde en unik mulighed for at forklare, og bruge tid på de daglige Covid-19 opdateringer. Derudover kom der relevant indhold i langt større omfang end tidligere.
Hvis du vil have det meste ud af dine videoer på Facebook, skal du bruge Facebooks egen videoafspiller. Deres algoritme favoriserer egen afspiller og “straffer” Vimeo og YouTube.
Opslagene blev hyppigere, og henvendte sig også til folk udenfor hesteverden. Målet var at ramme en ny gruppe mennesker, som ikke var interesserede i hestevæddeløb.
Charlottenlund Travbanes digitale kanaler består af: hjemmesider, Facebook, Instagram, LinkedIn, YouTube og Twitter.
Charlottenlund Travbanes digitale kanaler består af: hjemmesider, Facebook, Instagram, LinkedIn, YouTube og Twitter.
Vi skulle skabe et koncept, som gjorde det muligt, at forene sporten og underholdning under ét. Fokus på video med direktøren, og små reklamefilm fra løbsdagene. Masser af livevideo og reportagebilleder skaffede liv og engagement på Facebook.
Mejnecke Media har også udarbejdet en kommunikationsstrategi med KPI, og operationelle redskaber. Én plan, som er en del af den samlede strategi, om at få flere nye besøgende til Lunden.
Det var vigtigt at levere relevant indhold til Charlottenlund Travbanes målgruppe, og med video content marketing oplevede vi, at kunderne brugte længere tid på Facebook og Instagram.
Især de korte reklamefilm, som indeholdt både tekst, speak og billeder gav god respons hos målgruppen.
Opbyg kendskab på sociale medier – den største medieplatform af dem alle
Hvis forbrugerne ikke kender dit brand, bliver de heller ikke dine kunder. Det er stadig billigt at benytte sociale medier til at skabe, øge og udbygge kendskab, men du skal have en strategi for, hvad du vil med dine digitale mediekanaler.
En af de vigtigste opgaver, som videomarketing kan løse for din virksomhed, er at gøre den fortjent til at få opmærksomhed fra dine potentielle kunder.
Altså at tiltrække trafik til dine digitale kanaler og konvertere den til leads med indhold, der er værdifuldt for modtageren.
Bliv klogere på hvad kreativ, strategisk kommunikation, kan gøre for dit brand.
….. Og vi koster ikke lige så meget, som et reklamebureau med et fancy navn. Nemt, enkelt og professionelt.
You must be logged in to post a comment.